25 Gambar Objek Harian Di Bawah Mikroskop Yang Sangat Pelik Dan Menyeramkan

Kebiasaannya objek-objek harian yang selalu kita lihat adalah agak biasa-biasa dan bosan sahaja.

Ambil contoh garam, gula, berus gigi, lalat dan sebagainya.






Bila kita lihat objek-objek tersebut tiadalah apa yang menarik sangat sebab benda-benda tersebut memang sudah sangat kecil dan halus sampaikan tiada apa yang significant untuk diteliti.

Tapi apabila kita perhati betul-betul, terutamanya dengan menggunakan mikroskop, di situlah benda-benda yang dinyatakan di atas akan menjadi semakin pelik dan kadang-kadang sangat seram dan menakutkan.


Contohnya, kutu yang terdapat pada badan kucing kalau dengan mata kasar memang kita tak akan dapat nampak tapi tahukah anda bagaimana rupa bentuk kutu tersebut jika dilihat dengan menggunakan mikroskop? Kalau dah lihat mungkin selepas ini anda akan lebih berhati-hati bila nak peluk kucing kesayangan anda sebab bentuk kutu tersebut memang sangat seram dan menakutkan.

Jadi apa kata kita lihat 25 gambar objek harian yang dilihat dengan menggunakan mikroskop elektron dan dibesarkan berkali ganda ini. Serius memang sangat pelik dan seram bila dilihat-lihat balik.

Berus Maskara
berus-maskara-di-bawah-mikroskop
 Bulu Berus Gigi
bulu-berus-gigi
 Benang Pada Bahagian Mata Jarum
benang-pada-mata-jarum-mikroskop
 Bulu Mata Manusia Yang Dizoom 50 Kali
Bulu-Mata-Manusia-Yang-Dizoom-50-Kali
 Butiran Kopi Segera
butiran-kopi-segera
 Coklat
coklat-di-bawah-mikroskop
 Hard Disk Komputer
computer-hard-disk
 Darah Beku
darah-beku-bawah-mikroskop
 Flos Gigi Yang Telah Digunakan
flos-gigi-mikroskop
 Debu Yang Dibesarkan 22 Juta Kali
debu-dibesarkan-22-juta-kali
 Garam dan Lada Hitam
garam-lada-hitam-bawah-mikroskop
Permukaan CD 
permukaan-cd-bawah-mikroskop
Gula Kasar dan Gula Halus
gula-kasar-halus-mikroskop
 Jahitan Luka Pada Badan Seekor Anjing
jahitan-luka-pada-badan-anjing
 Jersi Bola Sepak
jersi-bola-sepak-mikroskop
 Kapilari Darah Yang Terpecah
kapilari-darah-pecah
 Bahagian Kepala Seekor Kutu Pada Badan Manusia
kutu-manusia-yang-dibesarkan
 Kutu Pada Badan Kucing
kutu-badan-kucing
 Lalat
lalat-dibesarkan
 Larva Seekor Langau
larva-seekor-langau
 Pelekat Velcro
pelekat-velcro
 Permukaan Piring Hitam Yang Dibesarkan 1000 Kali
permukaan-piring-hitam
 Setem Yang Terkoyak
setem-terkoyak
 Tahi Telinga Pada Pencungkil Telinga
tahi-telinga
 Tahi Telinga
tahi-telinga
 Tali Gitar
tali-gitar
Sumber dari Top Design Mag

Artikel Berkaitan:

Comment With:
OR
The Choice is Yours!

9 comments:

  1. kutu kucing tu nampak comel la pulak
    haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. kalau tengok2 balik ada comelnya jugak

      Delete
  2. perghhh.. terbaik gambar-gambar ni..

    ReplyDelete
  3. rasa seram pulak nak peluk kucing huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe, kutu kat badan manusia pun seram jugak. haha.

      Delete
  4. gamba kutu kt badan manusia tu mula2 tgk macam samurai yg menakutkan..perghh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, benda tu la yg selalu melekat kat badan kita.

      Delete