Illustrasi Awesome Dari Puppeteer Kartunis Gempak (14 Gambar)

Kalau anda pernah baca majalah komik Gempak, pasti anda pernah melihat hasil karya seorang pelukis berbakat dari Ipoh ini. Pernah menghasilkan siri komik berjudul Velositi, Revolusi Identiti dan The Plague, setiap hasil karya dari pelukis bernama Puppeteer ini memang sangat awesome dan gempak.

Gemar mengumpul figurin dan modify motorsikal pada waktu lapang, jadi tak hairanlah jika ada komik beliau yang berkisarkan cerita mengenai pelumba motorsikal seperti Velositi. Secara peribadinya saya hanya pernah membaca karya beliau melalui komik Velositi, ketika masih bersekolah dulu yang masa tu agak selalu juga membeli komik Gempak. Kalau tak silap sekarang dah tukar kepada Gempak Starz kan? Dah makin tua ni jarang pula nak beli komik, hehe.

Apa-apa pun, jom kita lihat hasil karya illustrasi dari Puppeteer yang menarik ala-ala kartunis Jepun ini. Jika anda ingin lihat lebih banyak, anda boleh lawati gallery beliau di laman CG Hub di sini (klik).

Baca lagi: Lukisan manga berasaskan senibina Malaysia yang sangat awesome
kartunis-puppeteer-battle-ready
Battle Ready

kartunis puppeteer prelude
Prelude

kartunis puppeteer turbulence
Turbulence

kartunis puppeteer yellow cannon
Yellow Cannon

kartunis puppeteer devolution
Devolution

Devolution

kartunis puppeteer underground
UnderGround

kartunis puppeteer silent revolution
Silent Revolution

kartunis puppeteer royal defender
Royal defendeR

kartunis puppeteer crasher
Crasher

Defender

kartunis puppeteer azrael
Azrael

kartunis puppeteer beautiful day
Beautiful Day

kartunis puppeteer prototype 01
Prototype 01

No comments:

Post a Comment